Print Friendly, PDF & Email

אגרת לכבוד יום הולדת האחד ל’חיים בריבוע’

התברר לי שהשבוע הבלוג הזה ‘סוגר’ שנה. המאמר הראשון שהעלתי היה ‘לשונות של תפילה’ בפרשת ‘ואתחנן’, והשבת הבאה עלינו לטובה היא ‘שבת דברים’. הזדמנות להודות על העבר ולהתפלל על העתיד.

מאז שעלה ‘חיים בריבוע’ לרשת, השתדלתי להעלות לפחות מאמר אחד כל שבוע. לא מעט פעמים העלתי שניים, ולעתים נדירות לא העלתי אף לא אחד. במהלך השנה העלתי כמעט 100 מאמרים (95 ליתר דיוק). לקחתי את ההתחייבות הלא כתובה הזו ברצינות, ולמען האמת היה זה מצע פורה ללחץ ומתח לקראת סוף כל שבוע. לרוב התחלתי לכתוב לאחר שסיימתי את שבוע העבודה שלי ביום חמישי בערב והזמן שעמד לרשותי היה קצר. התוצאות מן הסתם הן בהתאם, אבל אני שמח שויתרתי והתעקשתי. ויתרתי על ה’מושלם’ והתעקשתי לשבת, לחשוב, לכתוב ולהעלות, ואני שלם ושמח עם זה. יתר על כן, דומני שלמרות זאת נגעתי במשך השנה בנקודות יסודיות ומרכזיות, שאף על פי שלא תכננתי זאת, הן מצטרפות למעין תמונה אחת.


קצת נתונים

יש לבלוג היום כ300 מנויים קבועים המקבלים עידכון על כל מאמר העולה לבלוג. במשך השנה ניצפו כ80,000 אלף דפים, ב16,000 כניסות, על ידי כ6,000 משתמשים. אין לי עם מה להשוות אבל יודעי דבר אמרו לי שזה יפה…
.
בנוסף לכך, במשך השנה קבלתי לא מעט משובים ‘חיוביים’ (שגם חידשו חברויות ותיקות שהיו ‘ב’הקפאה’ שנים לא מעטות). כ300 ‘תגובות רשמיות’ שאת מחציתם העלתי, ולחלק מהם אף עניתי. קבלתי גם לא מעט תגובות ב’פרטי’ ובעל פה, שפתחו שיח והתכתבות.


מה הלאה?

כל זה בהחלט מעודד אותי להתמיד, ממלא אותי שמחת חיים בריבוע וחדוות יצירה. בפיתחה של השנה השיה אני מוצא את עצמי מבקש לא רק להמשיך את הקיים אלא להוסיף עליו. בגדול הייתי רוצה לנוע מ’בלוג’ לכיוון של ‘בית מדרש’. הנה כמה כיוונים שחשבתי עליהם – 1. פתיחה של כמה מסלולי לימוד שבועי פעיל, בנושאים ובז’אנרים שונים. 2. מדור אורחים שבו יתארח כל שירצה להעשיר אותנו בפרי יצירתו התורנית או הספרותית והשירית. 3. מדור ‘יומן קריאה’ בו יוכל כל מי שקרא ספר שנגע בו, לספר עליו. כל זה כמובן במידה שיהיה לכך ביקוש.

אני מזמין אתכם בזאת להגיב להצעותי, ולהציע הצעות נוספות כיד המחשבה והרצון ואף הדמיון הטובה עליכם, כדי שהוא יתן מענה מדוייק יותר לצרכים שלכם.

הקמת הבלוג, תיפעולו והפצתו כרוכות בשעות רבות של עבודה ובהוצאות כספיות, בהן נשאתי עד כה. האפשרות לשדרג ולשכלל את הבלוג כרוכה בהוצאות גדולות יותר. לכן אני פונה אליכם באגרת זאת ומזמין את כל מי שרוצה ויכול להיות שותף בו, לעשות זאת בתרומה חד פעמית או בהוראת קבע. לשם כך הוספתי בעמוד הבית אפשרות תרומה על ידי PAY – PAL .


תודות

ואי אפשר בלי תודות. תודה לאלעד חברי, שדחף אותי להקים את הבלוג, ערך את המאמרים הראשונים ללא פשרות וניסה ללמד אותי לכתוב קצר ובהיר, לענין והגיוני. תודה להלל בני, שבנה את האתר ואת כל מה שמסביבו ותיחזק ושכלל ותמך בו ובי. תודה לסמדר רעייתי, שעזרה לי לא לוותר על הכתיבה, גם כשזה היה כרוך בלוותר על העזרה שלי בהכנות לשבת. ותודה כמובן לכם הקוראים והמגיבים. נכונותכם לקרוא את דברי, וכל שכן הנאתכם מהם, כלל וכלל אינן מובנות מאליהן בעיני, היא הנותנת לי את הכח להמשיך ולכתוב.

שלכם

חיים בריבוע